Dzienny Dom Pomocy, Sokołowsko

Dzienny Dom Pomocy Sokołowsku jest prowadzony w ramach projektu „Utworzenie Dziennego Domu Pomocy w Sokołowsku” w ramach naboru FEDS.07.07-IP.02-046/23 w ramach programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027

Termin realizacji projektu: 01.07.2024r. – 28.02.2027r.
Realizator projektu
Beneficjent: Sanatoria Dolnośląskie sp. z o.o.
Cel projektu: Celem głównym projektu jest zwiększenie dostępności wysokiej jakości usług społecznych poprzez wsparcie 20 miejsc deinstytucjonalnej opieki nad 200 os. zależnymi i rozwój systemu opieki społecznej dla osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu w latach 2024-2027.

PODSTAWOWE INFORMACJE O PROJEKCIE

  • Przedmiotem projektu realizowanego przez Sanatoria Dolnośląskie sp. z o.o. jest powstanie 20 miejsc opieki nad osobami niesamodzielnymi w formie Dziennego Domu Pomocy tzw. DDP,
  • Dzienny Dom Pomocy funkcjonować będzie w Sokołowsku, tymczasowo pod adresem przy ul. Głównej 15 w Sokołowsku w okresie od 1 listopada 2024 roku do 28 lutego 2027 roku,
  • Czas trwania pobytu pacjenta w DDP będzie ustalany indywidualnie przez Wielodyscyplinarny Zespół Terapeutyczny, jednak nie może być krótszy niż 30 dni kalendarzowych,
  • Za korzystanie ze świadczeń DDP uczestnik projektu nie ponosi żadnych opłat,
  • Świadczenia realizowane w ramach Dziennego Domu Pomocy skierowane są do osób niesamodzielnych, a jednocześnie nie wymagających całodobowego nadzoru opiekuńczego, lekarskiego i pielęgniarskiego realizowanego w trybie stacjonarnym,
  • W ramach DDP, w warunkach pobytowych zbliżonych do domowych, uczestnicy będą korzystać ze świadczeń opiekuńczych, doraźnej opieki lekarskiej, pielęgnacyjnej, usług rehabilitacyjnych oraz innych usług specjalistycznych,
  • DDP będzie czynny w dni robocze w godzinach 8.00 – 16.00.

KTO MOŻE SKORZYSTAĆ Z POBYTU W DDP?

Osobami korzystającymi ze wsparcia w DDP mogą być osoby potrzebujące wsparcia w codziennym funkcjonowaniu, w szczególności osoby wykluczonych społecznie, samotne, często z niepełnosprawnościami, które nie wymagają całodobowej opieki medycznej realizowanej w trybie stacjonarnym z terenu powiatu wałbrzyskiego i Wałbrzycha (osoby zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym). Szczegóły dotyczące rekrutacji znajdują się w regulaminie DDP.


ABY SKORZYSTAĆ ZE ŚWIADCZEŃ W RAMACH DZIENNEGO DOMU POMOCY W SOKOŁOWSKU NALEŻY:

1. Zapoznać się z:
  • Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w projekcie,
  • Regulaminem organizacyjnym.

2. Wypełnić/ zgromadzić/przedłożyć następujące dokumenty:
  • Formularz zgłoszeniowy
  • Załącznik 1 - Formularz zgłoszeniowy wraz z wymaganymi oświadczeniami oraz zaświadczeniami,
  • Załącznik 2 - Oświadczenie o zamieszkaniu
  • Załącznik 3 - Formularz rekrutacyjny wraz z wymaganymi oświadczeniami oraz zaświadczeniami
  • Załącznik nr 4 - Oświadczenie uczestnika projektu
  • Załącznik nr 5 – Oświadczenie
  • Załącznik nr 6 - Oświadczenie o doświadczaniu wielokrotnego wykluczenia społecznego
  • Załącznik nr 7 - Zgoda lub zobowiązanie rodziny/opiekunów do współpracy w przygotowaniu pacjenta do transportu (jeśli dotyczy);
  • Dodatkowe dokumenty wskazane w dokumentacji rekrutacyjnej takie jak: zaświadczenie z Ośrodka Pomocy Społecznej, orzeczenie o niepełnosprawności, zaświadczenie lekarskie

3. Dostarczyć wymagane dokumenty do biura projektu z siedzibą w Sokołowsku,
   58-351 Sokołowsko, ul. Parkowa 3, przesłać pocztą lub na adres mailowy: ddp@sanatoria-dolnoslaskie.pl


4. Po zakwalifikowaniu podpisać umowę uczestnictwa w projekcie.